سید فرید موسوی؛ کاوه خلیلی دامغانی؛ آرزو گازری نیشابوری
چکیده
گستردگی و پیچیدگی جوامع بشری و اهمیت شناخت ساختار ارتباطی میان افراد، در راستای کشف تأثیر این ارتباطها برای دستیابی به اهداف مشخص و از پیش تعیینشده، نقش شناسایی شبکههای مشاورهای و تحلیلهای مربوط به آن را طی دهههای اخیر آشکار کرده است. در این اثنا، شرکتهای با فعالیت خدماتی که عمده درآمد آنها از محل ارائه خدمات، کسب شده ...
بیشتر
گستردگی و پیچیدگی جوامع بشری و اهمیت شناخت ساختار ارتباطی میان افراد، در راستای کشف تأثیر این ارتباطها برای دستیابی به اهداف مشخص و از پیش تعیینشده، نقش شناسایی شبکههای مشاورهای و تحلیلهای مربوط به آن را طی دهههای اخیر آشکار کرده است. در این اثنا، شرکتهای با فعالیت خدماتی که عمده درآمد آنها از محل ارائه خدمات، کسب شده و به نیروی انسانی وابستگی شدیدی دارند، بیش از سایر افراد به شناسایی دقیق وضعیت و نقش کارکنان در ساختارهای رسمی و غیررسمی سازمان، برای جذب و حفظ مشتری در راستای افزایش درآمدها از طریق تقویت شبکههای مشاور و ارتقای دانش و مهارت کارکنان در سطوح مختلف سازمان، نیاز دارند. در این پژوهش برای کشف اهداف، از ساختار شبکهای استفاده شده و بر این اساس، اطلاعات رفتاری کارکنان 36 شعبه یک بانک خصوصی بهمنظور شناسایی شبکه مشاور داخلی شعبه جمعآوری شده و پس از تشکیل گراف شبکه، تجزیه و تحلیل برای پیشبینی سودآوری از طریق تعیین ارتباط بهنسبت قوی شبکههای مشاور داخلی و سودآوری بانک با استفاده از رگرسیون انجام شده است.